Biuro Turystyczne PTTK w Krynicy-Zdroju

SŁOWACJA – SPŁYW PRZEŁOMEM DUNAJCA

SŁOWACJA – SPŁYW PRZEŁOMEM DUNAJCA


Krynica-Zdrój – Muszyna – przejście graniczne ze Słowacją w Leluchowie – Stara Lubowla – Czerwony Klasztor – Majerz (Majere) – Leśnica

Cena: 180 zł

Dodatkowe informacje

  • Stopień trudności:
  • Godziny wyjazdu i przyjazdu: 13:30 - 20:00
Długość trasy: 145km

W cenie

  • Autokar
  • Bilety wstępu
  • Pilot - przewodnik
  • Ubezpieczenie KL + NNW zagraniczne
  • Ubezpieczenie NNW

Opis

W programie: przejazd autokarem malowniczą trasą z pejzażami kilku pasm górskich (m.in. Pieniny z Wysoką, Haligowskimi Skałami i masywem Trzech Koron, Magura Spiska), z okien autokaru widoki na cenne zabytki m.in. zamek w Starej Lubowli oraz Czerwony Klasztor, dojazd na słowacką przystań flisacką „Majere”, stąd ok. 1,5-godzinny spływ łodziami flisackimi jedną z największych atrakcji krajobrazowych Europy tj. pienińskim przełomem Dunajca na wysokość wioski Leśnica, następnie krótki spacer urokliwą doliną Leśnickiego Potoku do „Chaty Pieniny”, tu czas wolny i możliwość konsumpcji regionalnych dań (np. kotlikowy gulasz) oraz zrobienia zakupów w sklepiku za złotówki, w drodze powrotnej z przełęczy Pod Tokarnią roztacza się piękna panorama (przy dobrej pogodzie widok na Tatry).

Pieniński Przełom Dunajca to przełom rzeki Dunajec przez pasmo górskie Pienin na długości około 8 km pomiędzy Sromowcami Niżnymi a Szczawnicą. Rzeka Dunajec tworzy na tym odcinku wiele ostrych zakoli, a ściany skalne osiągające miejscami ponad 200 metrów wysokości opadają pionowo w dół wprost do Dunajca. Tworzy to niesamowity efekt i pewno dzięki temu przełom ten uważany jest powszechnie za jeden z najpiękniejszych przełomów rzecznych w Europie. Skały przełomu Dunajca zbudowane są przede wszystkim z tzw. wapieni pienińskich (białych, bogatych w szczątki mikroorganizmów wapieni rogowcowych, które tworzyły się w głębszych partiach istniejącego tu około 145-120 mln lat temu zbiornika morskiego). Początki spływów przełomem Dunajca sięgają pierwszej połowy XIX wieku. Wtedy to pasażerami flisackich tratw byli najczęściej kuracjusze ze Szczawnicy oraz goście z zamków w Niedzicy i Czorsztynie.

Lokalizacja

Video

Nasi Partnerzy i Sponsorzy